Introducing the new book
Author : Kannapha Amaruchkul
Title : Revenue optimization models
Publisher : Bangkok : National institute of development administration press, 2018
Call number : 658.155 K255R
Addressing an emerging course in Revenue Management, this textbook covers the basic quantitative models in revenue management (RM) and price optimization. Having grown out of Operations Research, RM is now at the forefront of the pricing innovation. The text introduces the reader to the key concepts in RM practices, such as capacity control and overbooking, and presents important prescriptive analytics models for pricing strategy. Numerous examples are provided to help the reader understand the concepts and apply the models in order to improve business decisions and gain competitive advantages. These examples illustrate the industrial applications of RM, e.g., in airlines, hotels, and car rental agencies. This textbook has been compiled in such a way as to offer an appropriate balance between theoretical and practical aspects of the field.
หนังสือการจัดการรายได้เล่มนี้ครอบคลุมถึงรูปแบบจำลองเชิงปริมาณขั้นพื้นฐานในการจัดการรายได้ (RM) และการเพิ่มประสิทธิภาพราคาภายหลังจากการเติบโตจากการวิจัยปฏิบัติ ซึ่งปัจจุบัน RM อยู่ในระดับแนวหน้าของนวัตกรรมการกำหนดราคา หนังสือเล่มนี้นำเสนอให้ผู้อ่านเข้าถึงแนวคิดหลักในการปฏิบัติ RM เช่น การควบคุมความจุและการจองมากกว่าจำนวนที่มี และนำเสนอรูปแบบการวิเคราะห์เชิงกำหนดที่สำคัญไว้สำหรับกลยุทธ์การกำหนดราคา มีตัวอย่างมากมายที่ช่วยให้ผู้อ่านเข้าใจแนวคิดและนำแบบจำลองไปใช้เพื่อปรับปรุงการตัดสินใจทางธุรกิจและสร้างความได้เปรียบในการแข่งขัน ตัวอย่างเหล่านี้แสดงให้เห็นถึงการประยุกต์ใช้ RM ในงานด้านอุตสาหกรรม เช่น สายการบิน, โรงแรมและบริษัทรถเช่า หนังสือเล่มนี้ได้รับการรวบรวมให้มีความสมดุลเหมาะสมระหว่างแง่มุมทางทฤษฎีและการปฏิบัติภาคสนาม
30 มกราคม 2563
53
หอสมุดกลาง สำนักวิทยบริการฯ
