เว็บไซต์เก่า

Introducing the new book

Author : Philip Kotler, Hermawan Kartajaya and Iwan Setiawan
Title : Marketing 5.0 : Technology for humanity
Publisher : Hoboken, New Jersey : Wiley, 2021
Call number : 658.8 K564M

 

In Marketing 5.0, the celebrated promoter of the Four Ps of Marketing,Philip Kotler, explains how marketers can use technology to address customersneeds and make a difference in the world.

In a new age when marketers are struggling with the digital transformation of business and the changing behavior of customers, this book provides marketers with a way to integrate technological and business model evolution with the dramatic shifts in consumer behavior that have happened in the last decade. 

Following the pattern presented in his bestselling Marketing X.0 series, Philip Kotler covers the crucial topics necessary to understand modern marketing, including:

-          Artificial Intelligence for marketing automation

-          Agile marketing

-          Segments of onemarketing

-          Contextual technology

-          Facial recognition and voice tech for marketing

-          The future of Customer Experience (CX)

-          Transmedia storytelling

-          The Whatever-Whenever-Whereverservice delivery

-          Everything-As-A-Servicebusiness model

-          Internet of Things and blockchain for marketing

-          Virtual and augmented reality marketing

-          Corporate activism

Perfect for traditional and digital marketers, as well as students and teachers of marketing and business, Marketing 5.0 reinvigorates the field of marketing with actionable recommendations and unique insights.

ใน Marketing 5.0 ฟิลิป คอตเลอร์ โปรโมเตอร์ชื่อดังการตลาดของ “โฟร์พี” ได้อธิบายว่านักการตลาดสามารถใช้เทคโนโลยีเพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าและสร้างความแตกต่างในโลกได้อย่างไร

ในยุคใหม่ที่นักการตลาดกำลังดิ้นรนกับการเปลี่ยนแปลงทางธุรกิจดิจิทัลและพฤติกรรมของลูกค้าที่เปลี่ยนไปหนังสือเล่มนี้ช่วยให้นักการตลาดมีวิธีในการบูรณาการวิวัฒนาการทางเทคโนโลยีและรูปแบบธุรกิจเข้ากับการเปลี่ยนแปลงในพฤติกรรมของผู้บริโภคที่เปลี่ยนแปลงไปมากในช่วงทศวรรษที่ผ่านมา

          ตามรูปแบบการนำเสนอในหนังสือชุด Marketing ที่ขายดีที่สุดของฟิลิป คอตเลอร์ ครอบคลุมหัวข้อสำคัญที่จำเป็นในการทำความเข้าใจการตลาดสมัยใหม่ ได้แก่ :

- ปัญญาประดิษฐ์สำหรับการตลาดอัตโนมัติ

- การตลาดแบบคล่องตัว การทำงานที่รวดเร็ว ให้สอดคล้องกับการเปลี่ยนแปลงที่เกิดขึ้นอยู่อย่างต่อเนื่อง

- การจัดกลุ่มลูกค้าเป้าหมายแบบ 1 ต่อ 1

- เทคโนโลยีบริบทสำคัญของการสื่อสาร

- ระบบในการจดจำใบหน้าและเทคโนโลยีสั่งงานด้วยเสียงสำหรับการตลาด

- การออกแบบประสบการณ์ที่ดีของลูกค้า

- ศิลปะการเล่าเรื่องข้ามสื่อ

- การบริการ "ทุกที่ทุกเวลา"

- รูปแบบการดำเนินธุรกิจที่มีองค์ประกอบของการมุ่งเน้นในงานบริการเป็นพื้นฐาน

- อินเทอร์เน็ตของสรรพสิ่งและเทคโนโลยีว่าด้วยระบบการเก็บข้อมูลที่ไม่มีตัวกลางสำหรับการตลาด

- การตลาดเทคโนโลยีโลกเสมือนและเทคโนโลยีการนำวัตถุเสมือนเข้ามาผสมผสานกับสภาพแวดล้อมจริงที่อยู่รอบ ๆ ตัวเรา

- นักลงทุนที่ใช้ประโยชน์จากสัดส่วนการถือหุ้นในบริษัทที่ตัวเองลงทุนเพื่อสร้างแรงกดดันต่อฝ่ายบริหารจัดการขององค์กรโดยมีเป้าหมายมุ่งให้เกิดการเปลี่ยนแปลงในองค์กรนั้น

          เหมาะสำหรับนักการตลาดแบบดั้งเดิมและนักการตลาดดิจิทัล ตลอดจนนักศึกษาและอาจารย์ด้านการตลาดและธุรกิจ  Marketing 5.0 ช่วยฟื้นคืนชีพวงการการตลาดด้วยคำแนะนำที่สามารถนำไปปฏิบัติได้จริงและข้อมูลเชิงลึกที่ไม่เหมือนใคร   

 

 

24 มกราคม 2565 61
หอสมุดกลาง สำนักวิทยบริการฯ